Zeer sterke seizoensopening ambitieuze korfballers Arena

september 8, 2024 Uncategorized 0

Aan ambities bij de Rhenense korfballer van Arena geen gebrek. De club groeit, samen met de voetballers en vooral bij de jeugd, als kool. Om het mogelijk te maken dat Rhenense verenigingen en scholen tijdens de verbouwing van ‘t Gastland kunnen blijven sporten en graag meedenkt, leverde de club vrijwillig 2/3 van haar speelveld in.
Tegen de achtergrond van de imposante tijdelijke blaashal en met een kwartslag gedraaid veld, moest de selectie van Arena laten zien de ambities ook op sportief gebied te kunnen waarmaken.
Op een snikheet Candia opende Arena het seizoen in de 3e klasse KNKV tegen oude bekende RDZ uit Zeist. Veerle van Munster die een ijzersterke eerste helft speelde, opende de score. Merijn Moerland zorgde halverwege de eerste helft voor het eerste gaatje (9-6) en ook voor de verrassend comfortable ruststand van 12-7.
Kort na rust kwamen de ploegen zoals vooraf verwacht wat dichter bij elkaar. De gasten uit Zeist hadden tweemaal een run drie punten, maar Arena behield steeds een marge van minimaal twee treffers. In de laatste fase van de wedstrijd werden de aanvallen langduriger en de doelpunten schaarser. Bij de Rhenense heren sloop er ook volkomen overbodige irritatie richting scheidsrechter in de wedstrijd. Een verstandige time-out kort voor tijd van coach Wilbert van Haut plaveide de weg naar de overwinning. Dat Veerle van Munster met een doorloopbal de partij in het slot gooide (haar vierde treffer), verbaasde niemand. Eindstand 17-13. Na de promotie in juni geven de Rhenense korfballers een heldere boodschap af: Arena is weer terug in de 3e klasse!