Voorbereiding selectie in volle gang.

augustus 26, 2024 Uncategorized 0

Op zaterdag 17 augustus trapte de selectie van KV Arena af voor de voorbereiding op het nieuwe korfbalseizoen. Onder leiding van onze ervaren hoofdtrainer Wilbert van Haut en de nieuwe trainer van het tweede team, Evert-Jan Brussen, ging het team vol enthousiasme van start. Met een heldere focus op fysieke en conditionele verbeteringen, zetten de spelers zich in voor een sterke seizoensstart.

Na intensieve trainingen op zaterdag, maandag en donderdag was het op zaterdag 24 augustus tijd voor de eerste krachtmeting. Onze selectie nam het op tegen de eerste en tweede teams van HKC uit Utrecht. Hoewel het team zich nog in de beginfase van de voorbereiding bevindt, was de wedstrijd een waardevolle test. Hoofdtrainer Wilbert van Haut keek met een kritische maar positieve blik terug op de wedstrijd:

“De eerste oefenwedstrijd viel nog niet mee. We moeten nog wat stappen zetten op het gebied van fysiek en conditie. Het was ook lastig omdat we veel doorwisselden en vaak in onwennige samenstellingen speelden. Daarbij hadden we simpelweg te maken met een sterkere tegenstander. Het belangrijkste doel, conditionele vooruitgang boeken, is echter bereikt. Daarnaast hebben we waardevolle trainingspunten mee kunnen nemen waar we verder mee aan de slag gaan.”

De komende weken blijven we verder bouwen aan ons spel. Donderdag 29 augustus speelt de selectie opnieuw een oefenwedstrijd, dit keer tegen KV Kesteren in Kesteren. En als grote afsluiter van de voorbereiding staat op zaterdag 31 augustus de laatste oefenwedstrijd gepland tegen DKV Zwart-Wit op ons eigen sportpark Candia. De wedstrijden beginnen om 15:00 en 16:15 uur.

We nodigen iedereen van harte uit om ons team te komen aanmoedigen. Samen maken we ons klaar voor een mooi en succesvol seizoen!