SAM Multisport Kids

Ben je tussen de 3 en 6 jaar en wil je op een laagdrempelige manier starten met sporten? Dat kan op zaterdagochtend bij KV Arena!

Elke zaterdagochtend (m.u.v. schoolvakanties) is er training voor de jongste leden van KV Arena. Onder leiding van enthousiaste trainers wordt er een training gericht op het ontwikkelen van een brede motorische basis gegeven. Dit doen we door aan verschillende vaardigheden te werken, bijvoorbeeld balanceren, springen, coördinatie en mikken.

Bekijk onderstaand filmpje voor een impressie van de oefeningen die tijdens een training aan bod kunnen komen.

* Dit filmpje is gemaakt tijdens een SAM-ochtend voor basisscholen in Rhenen

De vaardigheden die de kids leren bij SAM zijn heel nuttig als ze later doorstromen naar de F’jes bij KV Arena.
Maar ook als je besluit een andere sport te gaan doen, dan heb je bij SAM wel alvast goed leren bewegen!

SAM is dus niet alleen voor potentiële korfballertjes, maar voor alle jonge kinderen die lekker willen sporten.

Daarnaast is het ontzettend leuk en gezellig om andere kinderen te ontmoeten en samen te sporten.

Waarom de naam SAM?

Voordat KV Arena startte met SAM Multisport Kids, trainden de jongste jeugdleden onder de naam kangoeroes (in de wandelgangen zul je die naam soms nog wel horen vallen). Om echter meer de focus te hebben op sporten en bewegen in de breedste zin i.p.v. specifiek gericht op korfbal hebben we de samenwerking met Sportservice de Vallei

SAM is het ‘powerbrand’ van Sportservice, van waaruit zij een diversiteit van sport- en spelactiviteiten aanbieden. De brede motorische ontwikkeling van kinderen staat hierbij centraal. De mascotte is SAM de wasbeer, SAM duikt op bij verschillen grote evenementen die vanuit Sportservice worden geïnitieerd. Eén van die activiteiten is dus SAM Multisport Kids.

SAM staat voor Samen Actief Meedoen, doel is kinderen actief stimuleren om te bewegen en om op een plezierige manier elkaar te ontmoeten. De gedachte meedoen is belangrijker dan winnen staat hierbij centraal.

Praktische info:
Trainingen zijn op zaterdagochtend.
Zomerperiode: 10.30 – 11.00 op het korfbalveld op sportpark Candia
Winterperiode: 11.30 – 12.00 in sporthal ’t Gastland

Kosten: kijk hier voor meer informatie.

Meer info of meedoen?
Wilt u meer weten of een keer vrijblijvend meedoen? Neem dan contact met ons op via korfbalverenigingarena@gmail.com