De kop is eraf: jubileumweek korfballers Arena is begonnen!

juni 4, 2024 Uncategorized 0

De eerste jubileumactiviteit van de Rhenense korfbalvereniging Arena werd volledig opgeëist door de jeugd.

Op maandagavond 3 juni 2024 werd een aantal clinics gegeven voor jeugdspelers en hun trainers door niemand minder dan Jan Niebeek, voormalig coach van Team NL en huidig technisch directeur van het KNKV.

Niebeek, ooit in onze regio begonnen bij Sparta Nijkerk, is een van de meest ervaren trainers in het nationale korfbal. Als speler landskampioen met Blauw-Wit Amsterdam en, meer recentelijk, als coach vier keer winnaar van de grote jaarlijkse korfbalfinale in korfbalwalhalla Ahoy Rotterdam.

Het was deze maandag al vroeg druk op sportpark Candia. Vanaf 18:00 uur verzamelden de teams F, E en D en hun trainers zich. Later op de avond onderwierpen de A- en B-junioren zich aan een training van Niebeek. De speelvelden waren vol. Geen van de korfbaljeugd wilde deze bijeenkomst missen. Wie kan nou zeggen dat hij/zij training heeft gehad van de voormalig bondscoach, hoe bijzonder!!

Het viel de omstanders al snel op hoe met weinig instructie te en met het gebruikelijke materiaal, een dynamische training op de mat kwam. Bijna doorlopend waren speelsters en spelers in beweging. Doelpunten vielen aan de lopende band. De tijd vloog om.

Ook voor de trainers was het een leerzaam uur. Mark in ‘t Veld, speler van de selectie en deelnemer aan de clinic, keek zijn ogen uit. “Met een andere kijk op het aanvalsspel krijg je met eenvoudige aanwijzingen een veel aantrekkelijker en vlotter korfbal. Alle kinderen zijn doorlopend in beweging, iedere speler of speelster levert een bijdrage en er wordt veel meer geschoten. En als je meer schiet, kun je meer scoren. En dat vindt iedereen leuk! Ik vind het echt sensationeel”.

Ook de jeugd zelf had het naar de zin. Een deel van de B-junioren ging na afloop wat graag op de foto met hun nieuwe idool.

De jubileumweek van Arena gaat dinsdag 4 juni verder met een schutterstoernooi. Deze week is er bijna elke dag iets te doen. Arena bruist!

Wil je eens kijken hoe het er op een korfbalveld aan toe gaat of misschien wel lid worden? Bij Arena korfballen meisjes en jongens, vrouwen en mannen in een fijne sportomgeving die past bij deze tijd.

Wil je meer informatie? Kijk op www.kvarena.nl of mail naar korfbalverenigingarena@gmail.com.