Jubileumweek korfbalvereniging dendert door: Jens Lammers gekroond tot schutterskoning Arena

juni 5, 2024 Uncategorized 0

Op maandag 3 juni opende de jeugd van de club de feestweek van de Rhenense jubilerende korfbalvereniging Arena. Op dinsdag 4 juni was het kunstgrasveld een prooi voor alle leeftijden.

We zagen veel oude bekenden, huidige spelers en jeugdleden met hun ouders. Van de selectiespelers die in 1993 kampioen werden met Arena 1 tot de huidige E-pupillen (<9); een bont gezelschap had zich ingeschreven voor de schotcompetitie.

Schotcompetitie, priktoernooi, pjukken….. verschillende namen voor hetzelfde idee. Een steeds bredere traditie in het korfbal. Overal wordt het gespeeld. We zetten twee palen tegenover elkaar, op 6 meter afstand en het duo dat of de schutter die na 7 minuten de meeste treffers maakt, wint.

Het was druk op sportpark Candia. Er waren veel teams en organisator Joost Blankestijn had al zijn talent nodig om de uit al de deelnemende teams de halve finalisten te filteren.

Uiteindelijk was het niet een speler van de clubselectie die de hoofdprijs pakte. Het was A-junior Jens Lammers die het toernooi won. Daarvoor versloeg hij in de finalerondes onder meer de ervaren Haakon van Barneveld en hoofdtrainer Wilbert van Haut.

Enerzijds was Jens een verrassende winnaar. Wie deze avond goed had opgelet zag dat hij wedstrijden besliste met een score ruim boven de 20; dat deed niemand hem na.

Net voor de regen losbarstte zat de grote jubileumschotcompetitie erop. Het was nog een tijd erg gezellig in het clubhuis. De prijs voor winnaar Jens, de grote wisselbeker, wordt aan hem uitgereikt tijdens de grote feestavond op zaterdag 8 juni!