Opknapbeurt voor Arena’s clubhuis de Nop

mei 1, 2024 Uncategorized 0

In de week voor Koningsdag heeft een aantal mensen, heel snel, heel stevig en heel succesvol de handen uit de mouwen gestoken.
Het clubgebouw wordt onder handen genomen voor zover dat met oog op de toekomstige ontwikkelingen nu nog even nodig is. Het gaat dus om het hoogstnoodzakelijke.

Deze is de buitenwand van het clubhuis in een sneltreinvaart geschuurd en in de grondverf gezet.

Waarom doet Arena dat nog, terwijl de vereniging het huidige gebouw liever inruilt tegen een nieuw onderkomen?

Voorzitter Bas Stoker legt het uit. “Eigenlijk is het heel eenvoudig. Vanzelfsprekend gaat het zoeken naar een structurele oplossing voor het onderkomen van de club op sportpark Candia gewoon door. Een verenigingsgebouw om elkaar te ontmoeten, een kop koffie te drinken, gasten te ontvangen en kleedaccomodaties is nog steeds het hoogste doel. Samenwerking met gemeente en andere verenigingen is daarvoor een middel. Een middel waaraan Arena graag bijdraagt.”

“Tegelijkertijd is de realiteit dat we op dit moment nog in de huidige Nop zitten. En daar spelen we zeker dit voorjaar nog een groot aantal wedstrijden. Ook krijgen we op 15 mei bijna 250 kinderen over de vloer vanwege het schoolkorfbaltoernooi. Het bestuur van Arena, en gelukkig gesteund door veel leden, wil zo lang we in de Nop zitten, dat dat verantwoord kan en dat onze accommodatie er ook nog een beetje uitziet.”

“Vergelijk het ermee wanneer je spaart voor een nieuwe fiets. Je weet zeker dat er een nieuwe fiets komt, maar misschien nog niet precies wanneer. Ondertussen moet je nog wel gewoon je banden oppompen en zo nodig de verlichting repareren. Wat we nu doen is niet uit luxe en we hadden de capaciteit graag bewaard tot in een nieuwe accommodatie. De realiteit is anders en onderhoud van het clubgebouw hoort er gewoon bij. Bovendien hebben we heel snel het eerste werk kunnen doen. Er zit dus heel veel energie in de club en het was vorige week bij de eerste werkdag ook nog eens heel gezellig!”.

Arena is dus nu bezig het clubhuis snel en efficiënt van een stukje noodzakelijk onderhoud te voorzien, waardoor we ook in de komende maanden ongestoord van ons verenigingsleven en het samenzijn in de Nop kunnen genieten.