Overlijdensbericht Jan R. Van Dijk

april 3, 2024 Uncategorized 0

Vanochtend bereikte ons het verdrietige nieuws dat ons oud-lid Jan R. van Dijk is overleden. Voor de jongere leden zal dit een onbekende naam zijn, de wat oudere leden kennen hem uiteraard wel. Jan R. van Dijk was bekend als speler van Arena 1 in de jaren ‘70 en begin ‘80 van de vorige eeuw. Hij maakte deel uit van een 1e team met onder meer Ruud en Wikkie van der Veer, Lieneke en Dirk ter Haar en Wil en Ton van der Weerd. Hij stond bekend om zijn snelheid en was dan ook een uitstekende aanvaller en, destijds, middenvakspeler en was doorgaans wat minder blij als hij in de verdediging stond.
Jan R. was getrouwd met Diny, die zelf lang aan Arena verbonden was in de functie van penningmeesteresse. Jan R. leed al sinds begin jaren negentig aan de ziekte ALS, maar was nog vele jaren langs het korfbalveld te vinden. Soms in Rhenen en wat vaker bij onze zustervereniging in zijn woonplaats Veenendaal. Jan R. is uiteindelijk op 29 maart 2024 aan zijn ziekte bezweken.
Het bestuur heeft namens Arena de condoleances overgebracht aan Diny en de familie.

Bas Stoker
Voorzitter KV Arena